Puh. 044 0433390

Torikatu 24, 05800 Hyvinkää

KATSO KARTTA

AVOINNA:

Ma-Pe klo 9-21

La klo 10-18

Su klo 10-20

Kaikki ajanvaraukset eri lajeihin Cintoian kautta, rekisteröidy heti!

HALLI- JA LAJIESITTELY

LÄHILIIGA

ryhmäliikunta – viikkokalenteri

 

MAANANTAI

9.00-10.00
Aamu kehonhuolto

10.00-11.00
Kahvakuula

11.00-12.00
Kuntosaliharjoi Delu max. 8 hlö
 


 

18.30-19.30
Pilates

TIISTAI

10.00-11.00
Kuntojumppa

11.00-12.00
Kuntosaliharjoittelu max. 8 hlö

12.00-13.00
Kahvakuula

KESKIVIIKKO

9.00-10.00
Toiminnallinen liikkuvuus

10.00-11.00
Helppo Perusjumppa / Paula

10.00-11.00
Kuntosaliharjoittelu max. 8 hlö

11.00-12.00
Hiit-treeni

TORSTAI

17.50-18.50
Spinning 30’ & Yläkroppa 30’

19.00-20.00
Pilates

PERJANTAI

Pe 10.00-11.00
Pilates

Pe 11.00-12.00
Jalkateräjumppa & RVP

LAUANTAI

11.00-12.00
Muokkaus

12.00-13.00
Kehonhuolto & Fasciat

SUNNUNTAI

17.00-18.00
Core & venyttely 20’

18.00-19.00
NiskaHartiaSelkä & Fasciat

Aamun / päivän ensimmäiselle ohjatulle tunnille tulee aina ilmoittautua viimeistään 60 minuuttia ennen tunnin alkua.

Ma-ke aamutunnit vetää Annikki. Muut tunnit Paula.

ryhmäliikunta – tuntiesittelyt

 

Pilates

Pilateksessa opitaan linjaamaan vartalo vahvaan ja kauniisti kannateltuun ryhtiin. Pilates on hallittua liikettä, tarkasti opetetut liikkeet edistävät tasapainoa ja notkeutta. Ohjaajan avulla ja keskittyneellä liikesuorituksella saat oivalluksia kehonhallinnasta – tutuiksi tulevat ydintuki, lapatuki, lonkan tuki… Pilateksen hengitystekniikka tukee rauhallisten liikkeiden suorittamista. Kukin etenee omassa tahdissaan ilman musiikkia, joten tunti sopii aloittelijoille, ja konkarit saavat haastavampia liikevariaatioita. Jokaiseen tuntiin kuuluu syvien tukilihasten aktivoinnin lisäksi selkärangan liikettä kaikissa suunnissa sekä keskivartalon ja pakaralihasten vahvistamista.

Tunnilla ei käytetä kenkiä.



Jalkateräjumppa

Jalkapohjassa kipuja, pohkeet kireät? Nilkan jäykkyyttä, holvikaaren madaltumista, varpaiden virheasentoja – tutun kuuloista, eikö, tämä tunti on sinulle!

Jalkateräjumpassa herätellään tasaiseen alustaan tottuneet jalat. Pienten pehmeiden pallojen päällä astellaan lempeästi, ilman kenkiä. Pallojen joustavuus aktivoi jalkaterän rakenteita ja hermotusta. Pieniä lihaksia vahvistetaan ja vastaavasti niiden kireyksiä avataan. Erilaisia liikkeitä suoritetaan 1-2 pallon päällä seisten, varioiden helposta haastavaan. Nilkka hakee asentoa tasapainoa tavoitellessa, varpaat alkavat vähitellen ”totella” paremmin. Jalkaterän optimaalinen asento hahmottuu, ja sen seurauksena löytyy koko kehon linjaus kohti oikeanlaista asentoa.

Omat pallot ostettavissa kotiin Paulalta.


Kehonhuolto/Rullaus:

Tunti perustuu kehon kaikkien nivelten liikuttamiseen niiden koko liikeredalla, aktiivisia liikkuvuusliikkeitä selälle, lonkille ja niska-hartiaseudulle. Tunnilla voidaan myös tehdä muutamia selän- ja niska-hartiaseudun voimaharjoitteita kehonpainolla.


Crosstraining:

kiertoharjoittelua, jossa tehdään erilaisia liikkeitä intervalliharjoittelun tyyliin. Harjoittelu on monipuolista ja tehokasta – se perustuu siihen, että kehon lihakset tekevät yhtäaikaisesti töitä. Crosstrainingissa treenataan intensiivisesti. Harjoitteiden välissä pidetään lyhyet tauot, jotka kasvattavat treenin intensiteettiä. Ohjaaja antaa sinulle erilaisia vaihtoehtoja ja innostaa sinua harjoittelemaan oman kuntosi äärirajoilla suorituskykyäsi kehittäen.


Niska-Hartia-Selkä:

Lempeä tunti sisältää niska-hartiaseudun ja selän vetreyttämistä ja rentouttamista, ja yhtä lailla voimistamista sekä liikkuvuuden lisäämistä. Lämmittely ei sisällä askelsarjoja, joten kengät voi jättää pois. Liikkeitä tehdään seisten, istuen, nelinkontin ja alustalla maaten, välillä kuminauha ja kevyet käsipuntit apuvälineinä. Asentoihin löytyy monipuolisesti vaihtoehtoja. Tavoitteeksi otetaan kokonaisvaltainen hyvinvointi ja pyrkimys tiettyjen virheasentojen korjaamiseen, jotka aiheuttavat arjessa rasitusta ja kiputiloja. Harjoituksia tehdessä saat keinoja ylävartalojumien omaan hoitamiseen ja helpottamiseen!

 


Spinning:

Spinning eli sisäpyöräily on erinomainen tapa kehittää omaa kuntoa. Tunnit vaihtelevat rauhallisesta peruskestävyysharjoittelusta vaativiin HIIT-tunteihin. Meiltä löydät PK tunnit, syketunnin ja teemaspinningin


Pumppi:

on erityisesti lihaskestävyyttä kehittävä vauhdikas tunti, jossa käytetään apuna tankoa, levypainoja ja step-lautaa sekä joskus kahvakuulia. Tunti sisältää alkulämmittelyn yksinkertaisella step-askelluksella ja perustekniikkaharjoituksilla. Pumppi-ohjelma itsessään ei sisällä askelsarjoja ja sopii siten jokaiselle, myös miehille! Painot jokainen valitsee oman kuntotasonsa mukaan.

Fascia Method:

FasciaMethod on kokonaisvaltaista kehonhuoltoa kuntouttavasta näkökulmasta. Tunnilla tehdään aktiivisia venytyksiä faskialinjoja mukaillen, täsmävenytyksiä ja hierontaa faskiapallolla kehon kireimpiin alueisiin sekä harjoitetaan liikehallintaa.


Yläkroppa ja core:

Tässä tehokkaassa treenissä vahvistetaan käsiä, selkää ja keskivartaloa. Tunti sopii kaikille.


Muokkaus:

Tunnilla tehdään monipuolisesti liikkeitä eri välineitä ja kehon omaa painoa hyödyntäen. Mukaansatempaavat biisit auttavat vetämään koko tunnin taysillä loppuun saakka. Tunti sopii kaikille!


Flowjooga:

Flow-jooga on virtaavaa joogaa, joka kehittää liikkuvuutta, tasapainoa ja kehonhallintaa. Tunnilla tehtävät harjoitukset lämmittävät ja avaavat kehoa sekä rauhoittavat mieltä. Flow-joogassa hengitys syvenee ja aineenvaihdunta aktivoituu. Asanasta eli joogaliikkeestä toiseen siirrytään ilman taukoa ja hengitys sekä liike virtaavat pysähtymättä.

Flow-joogassa yhdistyvät parhaat palat eri joogasuuntauksista ja tarkka sisältö vaihtelee ohjaajaan mukaan. Tunnilla tehdään vahvistavia ja liikkuvuutta edistäviä harjoituksia. Tunnilla voidaan tehdä lyhyitä hengitysharjoituksia.


Helppo Perusjumppa

Senioreille, aloittelijoille ja ihan kaikille sopiva helppo ja kevyehkö tunti! Liikutaan selkein askelluksin pieni hiki pintaan. Tehdään muutama harjoite tasapainoa ja liikkuvuutta huomioiden. Osa liikkeistä suoritetaan tuoliin nojaten ja tuolilla istuen. Jatketaan koko kehon lihaskuntoliikkeisiin omalla kehonpainolla. Ohjaaja tarjoaa monipuolisesti liikevaihtoehtoja. Apuvälineinä voidaan käyttää kuminauhaa ja kevyitä käsipainoja. Tunnista saa tarvittaessa kevyemmän tai rankemman. Lopussa rentoudutaan ja venytellään.
Taustalla soi maltillisella äänenvoimakkuudella ikivihreä musiikki. Lenkkarit jalkaan, iloinen mieli ja vesipullo mukaan!


Kahvakuulatreeni:

Koe voiman, kestävyyden ja liikkuvuuden täydellinen yhdistelmä! Kahvakuulatreeni tarjoaa monipuolisia harjoituksia, jotka muokkaavat kehoasi ja haastavat sinut uusiin suorituksiin. Aloita matkasi kohtiparempaa kuntoa kahvakuulan avulla!


Kuntojumppa:

Oletko valmis nostamaan kuntoasi uudelle tasolle? Liity kuntojumpan innostavaan porukkaan ja anna koko kehollesi tehokasta treeniä. Aerobiset liikkeet, lihaskuntoharjoitukset ja venyttely yhdistyvät tässä energiseen ja hauskaan treenikokemukseen!


Kuntosaliharjoittelu:

Astu sisään voiman maailmaan! Kuntosaliharjoittelu tarjoaa sinulle mahdollisuuden muokata kehoasi omien tavoitteittesi mukaisesti. Meillä pääset kokeilemaan ja treenaamaan kuntosaliharjoittelua opastuksen avuin.


Kehonhuolto:

Anna kehollesi ansaitsemaasi huomiota! Kehonhuolto-ohjelma auttaa sinua pitämään lihaksesi joustavina, niveltesi liikkuvina ja mielesi rentoutuneena. Venyttele, mobilisoi ja rentoudu – anna kehollesi paras mahdollinen hoito!


Venyttely:

Koe kehon vapautuminen! Venyttelyharjoitukset auttavat sinua saavuttamaan uuden tason joustavuudessa ja liikelaajuudessa. Rentouta lihaksesi, vähennä jännitystä ja paranna kehon hyvinvointia venyttelyn avulla.


Toiminnallinen harjoittelu:

Valmistaudu elämään täydesti! Toiminnallinen harjoittelu vie sinut kohti kehoa, joka on valmis mihin tahansa haasteeseen. Kehitä voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta harjoituksilla, jotka heijastelevat arjen liikkeitä ja urheilusuorituksia.


Hiit- treeni:

Valmiina räjähtävään kuntohaasteeseen? Astu HIIT-treenin maailmaan ja koe, miten lyhyet, mutta intensiiviset harjoitukset voivat muuttaa kuntoasi. HIIT (High-Intensity Interval Training) polttaa  rasvaa, kasvattaa kuntoa ja jättää sinut energiseksi päivän jokaiselle tunnille. Liity mukaan ja valmistaudu tavoitteidesi ylittämiseen!

Ryhmäliikunnan hinnasto:

Kerta 9€(8€)
10-kortti 73€ (67€)
Kk-kortti 55€ (50€)
6kk kortti 280€(260€)
12kk kortti 560€(510€)

Suluissa opiskelija- ja eläkeläishinnat.